Latvijas internetbanku sistēma ir atzīta kā viena no drošākajām un uzticamākajām Eiropā, nodrošinot ne tikai ar ikdienas maksājumu veidiem, bet arī aizdevumu saņemšanu, azartspēļu jeb online kazino platformu izmantošanu, akciju iegādi, un citus procesus, kuros ir būtiski pasargāt personas finanses un datu drošību.

Visbiežāk izmantotie internetbankas pakalpojumi ietver starpkontu darījumus, rēķinu apmaksu, iepirkšanos internetveikalā, kredīta un līzings maksājumi. Papildu tam, internetbanka nodrošina pieteikšanos citiem pakalpojumiem, piemēram, pieslēgšanos VID (Valsts ieņēmumu dienests) mājaslapai. Internetbanku sistēma laika gaitā ir būtiski attīstījusies, jo, aplūkojot to izaugsmi, pavisam nesen iespējas bija ierobežotas – maksājumu darījumi aizņēma pāris dienas, šobrīd – dažas minūtes.

Pieejamie pakalpojumi

Internetbanka nodrošina personīgos darījumus – bankas konta atlikuma apskate, norēķini ar karti, līzings, kredīts, ieguldījumu, vērstpapīru un akciju darījumi, SMS pakalpojumi, automatizēti maksājumi, 2. un 3. pensiju līmenis, un citas iespējas. Internetbankas ir būtiski uzlabojušas drošu iepirkšanos internetveikalos, piedāvājot 3D drošu māksājumu sistēmu, kas ir sasaistīta ar īpašu iepriekš izvēlētu paroli vai arī Smart-ID pakalpojumu.

Drošība

Lai pasargātu klientu datus un finanses, ikviena Latvijā esošā internetbanka izmanto daudzpakāpju datu aizsardzības sistēmu – šāda integrācija neļauj trešajām personām un krāpniekiem piekļūt personīgajam bankas kontam. Turklāt, katram izvēlētās bankas klientam ir izstrādāts īpašs un unikāls kodu kalkulators, taču ir pieejamas arī citas drošas autorizācijas iespējas, kas ir zināmas un pieejamas tikai klientam – Smart-ID vai biometrijas dati, kas Latvijā ir jaunums. Iepriekš minētie autorizācijas veidi nodrošina klientu pret krāpnieciskām metodēm; izmantojot Smart-ID aplikāciju, klientam katra maksājuma laikā ir jāievada viens vai divi iepriekš uzstādīti kodi, lai maksājums tiktu veiksmīgi autorizēts. Ja klients neiepērkas, taču pēkšņi aplikācija atsūta ziņojumu ar koda pieprasījumu, visticamāk, ka notiek mēģinājums uzlauzt kontu – šādā situācijā klients nekādā gadījumā neapstiprina maksājumu un par to nekavējoties ziņo bankai, kas palīdzēs novērst jebkādas krāpnieciskas darbības.

Lai nodrošinātu papildu drošību, katra internetbankas sesija ir ierobežota – tas nozīmē – ja klients internetbanku neizmanto vismaz 10 minūtes, taču atstājis to atvērtu datorā vai viedtālrunī, notiks automātiska sesija noslēgšana. Citi drošības ierobežojumi paredz tēriņu limitu noteikšanu, lai klients vienmēr būtu pārliecināts, ka kartes nozagšanas gadījumā finansiālie zaudējumi nebūs lieli. Turklāt, izmantojot internetbanku, ja karte tiek pazaudēta, klients var veikt kartes bloķēšanu 24 stundas diennaktī.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Eiropasts